בעקבות התקדמות הטכנולוגיה, העסקים נתקלים בצורך להשתמש בטכנולוגיה לשתי מטרות עיקריות: לשפר את התהליכים העסקיים ולגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלהם.
בעולם העסקים, ישנם עסקים קטנים ובינוניים שאין להם מחלקת טכנולוגיה פנימית, ולכן הם עשויים להתקשות להבין במיוחד איך טכנולוגיה יכולה לשפר את ביצועיהם. מהגישה השנייה, ישנם עסקים שעשו שימוש בטכנולוגיה, אך אולי לא באופן המיטבי או באופן שמתאים לצרכיהם, ולכן לא רואים בה תועלת משמעותית או אפשרות למימוש מלא.
בבלוג שלנו, אנחנו נתייחס לאתגרים הטכנולוגיים ולנושאים החשובים לקטגורית העסקים הקטנים והבינוניים (SMB).
כעת, בואו נבהיר את ההבדלים בין שלושת המונחים – דיגיטציה, דיגיטליזציה וטרנספורמציה דיגיטלית:
- דיגיטציה: זהו התהליך שבו ממירים מידע מאובייקטים פיזיים לפורמט דיגיטלי, כמו לדוגמה סריקת מסמכים נייריים לקבצי PDF ושמירתם במחשב. במילים אחרות, זהו המעבר מן המציאות הפיזית לדיגיטלית.
- דיגיטליזציה: זהו שלב נוסף לאחר הדיגיטציה, והוא כולל את השיפורים והשימורים שנעשים על מנת להשתמש במידע הדיגיטלי בצורה חכמה יותר. זה כולל ניתוח נתונים, השגת מסקנות, אוטומציה ושיפור בתהליכי העסק.
- טרנספורמציה דיגיטלית: זהו שלב הטרנספורמציה הכי מתקדם, המשנה את אופן הפעילות העסקית בצורה חשובה. זה כולל להשתמש בטכנולוגיה לשינוי תהליכי העבודה וליצירת חוויית משתמש מורחבת. זה משנה את התרבות הארגונית ואת דרך העבודה ומשפיע גם על הלקוחות, שנותנים להם אפשרות לשפר את השירות העצמי והזמינות דיגיטלית.
אציין כאן דוגמא לחנות בגדים ואיך היא עברה בין התהליכים :
- דיגיטציה: בשלב הראשון, בעלי החנות מבינים שיש להם המון קטלוגים פיזיים עם תמונות ומידע על כל בגד שנמכר בחנות. הם מחליטים לבצע דיגיטציה של הקטלוגים האלו על ידי צילום כל פריט בחנות והמרת התמונות והמידע לפורמט דיגיטלי ומתחילים לפרסם אותם בערוצי המדיה הדיגיטלית.
- דיגיטליזציה: הם פתחו אתר אינטרנט עם כלי סינון מתקדם באתר שמאפשר ללקוחות לסנן ולמצוא בגדים בקלות על פי סגנונות, מידות, צבעים ומחירים.
- טרנספורמציה דיגיטלית: כאן אפשרו ללקוחות לעשות אינטראקציה מלאה עם העסק, לראות גם אם הפריט שהם רוצים קיים במלאי או לא, להזמין ישירות מהאתר ולקבל הנחת מועדון לקוחות.
בדוגמה הזו, החנות עברה מתהליך של דיגיטציה במתן גישה דיגיטלית למידע פיזי, לדיגיטליזציה עם שימוש חכם במידע הדיגיטלי וביצירת חוויית לקוח משופרת, ולטרנספורמציה דיגיטלית בה משתנה גם תהליכים.
מערכת הקופות שלנו יודעת להעביר אתכם לתהליך המתקדם ביותר בחוויה הדיגיטלית עם חיבור אוטומטי של מלאי לאתר האינטרנט (כולל מידות וצבעים וכו'), חיבור לכרטיס לקוח בכדי לקבל את ההנחות שיש לו, סנכרון עם ערוצי הסושיאל מדיה ולנהל אינטראקציה שיווקית תפעולית מתקדמת עם קהל היעד שלכם בדיגיטל.